روش های کنترل و پیشگیری از بیماری قلبی

روش های کنترل و پیشگیری از بیماری قلبی

اولین گام موثر در مدیریت فشارخون کنترل منظم آن است
کلسترول بالا باعث بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود
چاقی فاکتور خطرناکی برای سکته است.
سیگار عامل بیماری‌های قلبی و عروقی و فشارخون بالاست

پیشگیری از حمله ی قلبی, حمله ی قلبی

 

درست است که همه‌ی حملات “قلبی” قابل‌پیشگیری نیستند. با این وجود با برخی عادات سالم در زندگی می‌توان تا حد زیادی از فاکتورهای خطرساز “پیشگیری” کرد.

 

پایین آوردن فشارخون
فشارخون به فشار بالای خون شدید می‌گویند. این مشکل خطر سکته و بیماری‌های قلبی و عروقی را زیاد می‌کند. اولین گام موثر در مدیریت فشارخون کنترل منظم آن است. درمان‌های لازم برای فشارخون بالا شامل رژیم غذایی کم نمک، مدیریت وزن، ورزش منظم و کنترل استرس می‌باشد.

 

کنترل بیماری‌های قلبی
بیماری‌ قلبی” ممکن است در زمان تولد وجود داشته و یا بعدها در زندگی با سابقه‌ی ارثی ایجاد شود. این مشکلات می‌توانند نتیجه‌ی وراثت، چاقی، دیابت و یا کلسترول بالا باشند. بیماری‌های قلبی می‌توانند شامل بیماری‌های عروق کرونر، بیماری رگ‌های خونی حامی قلب، مشکلات دریچه‌ی قلب، بیماری‌های ماهیچه‌ی قلب، بزرگ شدن قلب و یا ضربان قلب نامنظم باشند. راه‌های موثر بسیاری برای مدیریت بیماری‌های قلبی وجود دارد که بستگی به علت بیماری دارند.در مورد مسئله‌ی وراثت بهترین راه داشتن چک آپ های منظم نزد پزشک است.

 

کنترل کلسترول بالا
کلسترول بالا باعث بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود. این مشکل اغلب نتیجه‌ی یک رژیم غذایی با چربی‌های ناسالم زیاد است. پایین آمدن کلسترول نیاز به یک رژیم غذایی با چربی متعادل، ورزش و گاهی مدیتیشن دارد.

 

کنترل دیابت
دیابت اختلالی در سوخت و ساز قند خون است. این بیماری ممکن است در زمان تولد بوده و یا بعدها ایجاد شود. افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ باید مرتباً سطح قند خون خود را چک کرده و اغلب انسولین تزریق کنند. بیماران دیابت نوع۲ نیاز به کنترل رژیم غذایی، کنترل وزن و گاهی مدیتیشن بری حفظ سطح قند نرمال خون دارند.

 

کنترل چاقی
چاقی فاکتور خطرناکی برای سکته است. این مشکل می‌تواند باعث کلسترول بالا و بیماری‌های عروقی شود. اغلب چاقی با ورزش و رژیم غذایی مدیریت می‌شود. گاهی مکمل‌های کاهش وزن یا جراحی برای کاهش وزن برای افرادی پیشنهاد می‌شود که نمی‌توانند با تغذیه و ورزش از وزن خود بکاهند. ژنتیک نیز نقش موثری در چاقی دارد و برخی افراد استعداد بیشتری داشته و کاهش وزن برایشان سخت تر است.

 

ترک سیگار
سیگار عامل بیماری‌های قلبی و عروقی و فشارخون بالاست. ترک سیگار ممکن است سخت باشد. راه‌های مختلف مانند مشاوره، گروه‌های ترک سیگار، الگوهای مصرف نیکوتین، کنترل رفتار و برنامه‌های ترک سیگار می‌توانند به شما کمک کنند. بسیاری از اثرات مضر سیگار پس از مدتی از ترک آن رفع می‌شوند.

 

مدیریت استرس
استرس می‌تواند با افزایش خطر فشارخون، بیماری‌های قلبی و عروقی باعث بالا رفتن خطر سکته شود. مدیریت حالات روحی، استرس و نگرانی شامل تلاشی سخت برای کنترل بر واکنش‌های رفتاری و احساسی است. برای کنترل بهینه‌ی استرس نیاز به تلاشی درازمدت است. درباره‌ی روش‌های کنترل استرس و بالا بردن میزان آرامش بیشتر تحقیق کنید.
منبع:aftabir.com /baelm.ir

[PDF] راه ﻫﺎی ﻴﺸﻴﺮی و ﻛﻨﺘﺮل ﺑﻴﻤﺎری ﻫﺎی ﻗﻠﺒﻲ ﻋﺮوﻗﻲ
shc.sbmu.ac.ir/uploads/kodmor-ghalbi.pdf
درﻣﺎن و آﻣﻮزش ﺰﺷﻜﻲ. ﻣﻌﺎوﻧﺖ. ﺑﻬﺪاﺷﺖ. واﺣﺪ. ﺑﻴﻤﺎری. ﻫﺎی. ﻫﺎی ﻏﻴﺮواﻴﺮ. راه. ﻫﺎی. ﻴﺸﻴﺮی و ﻛﻨﺘﺮل.
ﺑﻴﻤﺎری. ﻫﺎی. ﻗﻠﺒﻲ ﻋﺮوﻗﻲ. (. وﻳه ﻛﺎر. ﻛﻨﺎ. ن دوﻟﺖ. ) ﺗﺄﻟﻴﻒ. : دﻛﺘﺮ. ﻃﺎﻫﺮه ﺳﻤﻮات، ﻋﻠﻴﻪ ﺣﺠﺖ. زاده.
۱۵ روش موثر برای جلوگیری از بیماری های قلبی
www.hidoctor.ir/42311_15-روش-موثر-برای-جلوگیری-از-بیماری-های-قل.html/‎Cached
Similar25 سپتامبر ۲۰۱۴ … ۱۵ روش موثر برای جلوگیری از بیماری های قلبی,:بیماری های قلب … متوسط ​​با
کنترل آن، مصرف میوه ها و سبزیجات در رژیم غذایی روزانه بگنجانید.
قلب | پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی با شناخت عوامل خطر
galb.ir/archives/135‎Cached
Similarپیشگیری از بیماری های قلبی عروقی با شناخت عوامل خطر … آگاهی از این عوامل خطر و
چگونگی کنترل 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.